kusangkakan bahagia ke UPM tapi....

entri cam hapa kan.... kusangkakan best ke UPM.. tapi.... ada kisah sedih berlaku... uwaaaaa....

semalam konvokesyen UPM yang ke-34... 10.10.10 tarikh di mana adik aku akhirnya berjaya menjadi graduan UPM... konvo adik aku pada sebelah petangnya... kitorang bertolak dari putrajaya ke UPM pada jam 12.30 tengah hari... panas haw-haw kata orang kedah.. terik gila.. peluh lencunn ni... sampai2 je kat dewan apetah nama nya... ramai nak mampus orang kat bawah canopy.. dah la aku tak nampak tempat nak beli bunga ke bear ke.. so aku pon selamber je bertanyakan orang yang dok pegang2 bunga tu... dia kata beli kat belakang sana... aku bajet2 belakang sana tu dekat laa... skali jauh gak laa... sian mummy aku.. dah la sakit lutut jauh nau berjalan... hehehe... a bouquet of flower =RM55... mahal gak tapi mummy aku pandai bab2 tawar-menawar nieh... dapat la diskaun RM15...


kesah sal bunga dah settle... kesah sal tempat menunggu bawah canopy plak... aku dah dapat port baekkk dah depan screen besar... alih2 datang mamat ni ngan wife dia n anak2 dia dok "blocking"depan aku.. cam cilake betoll.. hangin gak aku... kalu dok diam2 takpe... kejap2 belek hp dia n tepon kawan dia.. yang aku berapi tuuuu, siap dok cakap - "bapak kuat"... bajet dia sorang je kot ada hp... sabar je laa... paling best dia boleh jap bangun jap duduk... tergugat jap aku.. nak sound kang aku dah la sorang2 je.. mummy ngan bapak aku dah dalam dewan besar lagi berhawa dingin... haishhhh.... sekali geng yang dok belakang aku sound mamat tu... "woi duduk2.. tak nampak ni... syuhh" perghhhh ayatt.. terbaekk sekali... hehehe...

kemedian, dah selamat bergambar ngan adik aku sumer.... ada kejadian yang tak diingini berlaku... kejadian yang tak mungkin akan aku lupa sampai bila2... kejadian jatuh degebukkk di jalan bawah pokok besar... kes tersadung akar pohon besar yang datang dari tanah rata... berdarah lutut aku... naseb la baju kurung kesayangan tak terkoyak... uwaaaa... kejadian yang sungguh tak kusangka... dengan pakai selipar jepun je.. skali jatuh seperti buah nangka jatuh... jam tepat pukul 6.40 petang... kira dah tak tak berapa nak ada orang.. tapi malunya tetap ada ok.. dah besar2 pon jatuh lagik.. dah la pakai spek... haishhh... kenangan terbaekkk di UPM...

malamnya, perut dah la lapar pi la makan kat kedai makan port2 student UPM... nasi ayam tak best... naseb la satay ayam dia seddap... siap bungkus satay lagi bawak balek umah pakcik di area batu caves. on da way balek ke batu caves... jalan raya sangat jammed.... pastu baru teringat 10.10.10 kan ada konsert AF kat bukit jalil... haishhh... sejam gak la dok kat jalan raya... sampai ja umah pakcik aku terus borak2 sat sebab hari ni (isnin) dah mau bertolak pulang ke umah...

0 comments:

 
Copyright © ~~To Be Or Not To Be~~