Cuti Darurat

Hmmm... hari ni pon cuti darurat aka cuti peristiwa... nak wat cana.... ayaq bah dr pekan changlun trun mai pekan jitra... abeh pekan jitra ditenggelami ayaq... bandar darulaman masih tak surut2... alahaiii, bila ye nk surut ni.... marilah berdoa beramai-ramai agar semuanya selamat dan ayaq surut... jenuh nak ganti hari bekerja kot nanti...

pagi tadi, bangun2 ja terus bukak FB... mana tau ada info yang terbaru... sbb geng2 aku suka update NEWS... report yg ada hnya setakat jam 3.30 am dimana sebahagian taman mahsuri, air dh naik umah dorg... seyes kesian... pastu dh siap tgk FB, masuk la toilet... alangkah terkezutnya aku bila Bekalan Air dkt AS dh terputus... aduyaiiii, naseb la ada ayaq kolah...

Sepanjang hidup aku tak penah lagi la dok layan Kedah FM... tp bila dh bekalan ayaq tadak ni, br hegeh2 cr tune kedah fm... kot2 la penyampai radio akan habaq bila ayaq nk ada balek... buka2 je Kedah Fm dok putar lagu-lagu ni... hahahaha... cm sedap plak dengar... siyes lagu yang aku tatau... tp naseb teknologi sekarang ni dah semakin canggih... search lirik ja.. dah tau lagu tu sapa nyanyi...

Do listens ok.




Sohaimi Mior Hassan
Kalau berpacaran
Memang banyak pantang larang
Menjaga susila
Ibu bapa adik abang

Apabila berdua
Carilah tempat yang terang
Agar tidak pula
Mencuba aksi terlarang

Korus
Boleh pandang-pandang
Jangan pegang-pegang
Duduk renggang-renggang
Bertambah sayang
Biar malu-malu
Biar segan-segan
Kerna malu itu
Perisai orang beriman

Ana Raffali
Kalau berpacaran
Jangan tunggu lama-lama
Kalau dah berkenan
Jumpalah ayah dan mama
Hantarkan rombongan
Meminang dengan segera
Kalau terlambat kasihmu disambar buaya

Ulang korus

Altimet
Yeah
Kita sambung cerita
Kalau kamu berdua
Aku yang ketiga
Aku penambah perasa
Akulah pendarab nafsu serakah
Hai teruna bikin perangai selamba
Hati si dara kata tak apa
Berani buat terima padah
Kalau tak sedia
Ucap syahadah

Ulang korus 2x





TAPI AKU CINTA (WALAU LEBIH TUA) - THE 5

kali pertama ku jumpa
hati sudah tergoda
bagaimana caranya untuk jadi dengannya

dia memang cantik
dan sikapnya selalu menarik
membuatku tak mahu takmahu berhenti mendekatinya

dia memang lebih tua
tapi aku suka
tapi aku cinta
dia jauh lebih tua
terasa auranya buat ku bahagia

kesekian kali bertemu
sungguh tiada ku jemu
bagaimana ku mampu
menahan rasa hatiku

takkan putus asa aku mngejarnya
itu tak mengapa kerna cinta tak pandang usia
aku nikmati saja


0 comments:

 
Copyright © ~~To Be Or Not To Be~~