Alhamdulillah

Pada 30 Ogos 2010 yg lepas, aku dh dpt jawapan tentang surat perlantikan jawatan aku.... Alhamdulillah.. Selamat semuanya... Lepas temuduga ritu, ia sgt2 menghantui pikiran aku... How I wish I cud juz forget about it... Tp mana mungkin... Aku masih berfikiran waras.. Jadi ia tetap menghantui aku walaupon aku tak penah mau memikirkannya... Kalu mende yang cenggini pon aku taleh nk lupa.. ini kan pula peristiwa yang berlaku pada arini...


Arini bersamaan 1 Sept 2010, ada majlis berbuka puasa... Majlis bermula pukul 6.30 petang tetapi... biasa la.. tetapi aku ngan mber aku pegi bila jam di dinding sudah menunjukkan pukul 7.00 malam... Hehehehe...

Nak dijadikan cerita, dah la terlewat dh ni... mber aku ngan aku terpisah di jalan raya.. dia ikut laluan A, aku laluan B.. Laluan A masuk jalan besar... Laluan B ikut jalan perumahan awam n bazar ramadhan...

Aku ni plak ametur bawak kereta... bukan profesional pon... lorong kecik2 ngan ramai org ni mana penah aku lalu.. sokmo jalan hat agak2 boleh selisih kereta ja aku lalu... nak dijadikan cerita, td penuh sesak di laluan B... aku dh start cemas... nak reverse, moto byk membontoti kereta aku... pastu aku tawakkal aje la.. redah je la kn... kang terlambat plak ke majlis berbuka puasa tu...

memula tu dh ok tp... tp lagi... kat simpang depan tu.. masyaAllah, penuh ngan moto, org awam yang lalu lalang cm dorang punya jalan tu, kereta yang stuck sbb dh tatau mana mau pegi... aku pun drive la slow2 sbb aku tak berani ramai org ni.. kang terlanggar anak orang mampus aku...

Sayang seribu kali sayang... malang tak berbau... aku tatau la terlanggar sesapa ke tak... sbb takde pon bunyi hentakan tp mungkin sbb aku terlajak laluan sket, ada org ketuk kereta aku... "knock, knock" Cuak dh aku.. bila aku usha dia, takdak pa pon.. mungkin dia nk bgtau aku kot yg aku dh terOVER di situ... Cm dh takmo bwk kereta di laluan sempit dan ramai org.. tp kalu tak bwk bila mau hebat bwk kereta... Cuma aku doa2 agar takde sapa yg dirempuh oleh aku... Kalu dak teruk aku dikerjakan oleh ayahanda terCHENTA... Aku kena berhati2 selama 2 minggu ni.. mana tau tup2 ada org perasan no plet kereta aku ngan pemandu yang tau bertauliah nieh... ngeee~~~Ngeriiiii... sumpah tahap cuak aku dh maksimum...

Aku smpi di majlis tu ada la dekat2 nk berbuka... mau kena sound tepek tadi... hahaaha... sori naa... jammed teruk kot td.... pas berbuka trus aku balek... peristiwa arini tak mungkin aku lupa kot.. sama cam temuduga aritu...

Demm itttt.... Kenapa la aku ni suka sgt pk teruk2... bila citer kt mber aku, dia kata normal la.. kalu dh jln sempit.. lgpun ang kn tak biasa jln tu... "juz forget it... tlg jgn semakkan pikiran anda"kata beliau.. tp kata aku,"urghhh, i juz cant..."

conclusion: Reckless. Trauma. Hate.

the moral of the story - Please drive carefully. Don't be a reckless person. Once you do something terrible (depends on you about the situation) you won't forget it. It will remains forever until one fine day... And it takes a long journey to reach that one fine day.


0 comments:

 
Copyright © ~~To Be Or Not To Be~~