hujan lebat...

Kelmarin hujan lebat di tanah Alor Setar dan Jitra... Sangat lebat hokeyy... Hujan turun mencurah-curah membasahi bumi @ tanah Alor Setar pukul 5.45 pagi... Cemana yek aku leh tau hujan turun dengan lebatnya... Hehehhe... Sebabnya paginya aku bangun bersahur... 1st day berpuasa 6 dan ganti posa pada tahun ni... Mesti la semangat... :)

*************************

Jam di tangan dah menunjukkan pukul 7.10 pagi... Kebiasaannya pada jam2 gini jalan raya takdak la jem... Akan tetapi pada pagi ni... Jalan sangat jammed... Ini lah beberapa gambar yang sempat di snap oleh aku ketika my lovely daddy drive...


Keadaan jalan raya di Jalan Langgar


Keadaan di simpang jalan ke Kolej Komuniti dan Polimas, Jitra.

**************************

Video di bawah aku amek ketika di Highway Alor Setar - Jitra.... Ignore aje munyik lagu ngan suara my lovely daddy dok ngomen kereta yang kasik "hazard lamp" ketika ujan lebat... Hehe... Masa tu dok layan Hot.FM.. Lagu ape ntah...




*****************************************

Biasanya kalu kuar umah kul 7.15 pagi... Akan sampai ke opis pukul 7.35 pagi... Akan tetapi bila terperangkap dalam jammed pagi ini... Aku sampai ke opis jam pukul 7.53 pagi... Beberapa minit je lagi nak 8.00 pagi... Selamat.... Mostly staff lain sumer thumb print kul 8.00 ke atas... Kena isi form lewat ye kawan2... Hahahha....

Hujan masih turun dengan lebatnya sampai pukul 9.00 pagi... Sampaikan pagi tu banyak sms yang diterima....

SMS1: Cik, sori.. Ujan lebat... Kami masuk kelas lambat sikit...

SMS2: Cik, saya dotdotdot... Saya mintak mahap cik... Area Alor Setar ujan lebat la cik... Saya mungkin lambat sikit....

SMS3 dan berikutnya: Cik, ada kelas tak pagi ni.. Ujan lebat ni... Saya taleh pi kolej...


***************************************
Itulah hakikatnya... Pelajar zaman sekarang ni... Bila zaman makin maju... Makin malas dorang nak ke kelas.... Aku dulu PEMALAS gak... tapi takde la sampai nak ponteng kelas... Ku gagahi jua ke kelas walaupon malas... Pastu bila dapat tau kelas postponed je.. Senyum lebar hingga ke telinga sebab takde kelas... Bukan sebab ponteng hokey.. Sebab pensyarah yang ade hal... Balek je bilik.... Port yang aku carik ialah katil usang di Kolej atau pon toto di rumah sewa...

Teringat plak pepatah.... "Learnt from experienced"... Yes I admit it... Makin bertambah umor, Makin banyak aku belajar tentang ragam orang sekeliling.... Cam mo amek Master in Physchology la nanti... Hehehehe.... Tetiba teringin plak sambung belajar.... :)))

0 comments:

 
Copyright © ~~To Be Or Not To Be~~