fitnah...

ermmm.. tetiba je tulis pasal fitnah... kenapa ye... sebab kawan baik saya baru sahaja difitnah 'buat guna-guna'.. Giler aaa... Kenapa perlu memfitnah orang... bukan ke berdosa bila mengumpat, mengeji dan memfitnah niii...

rupanya masih ramai di kalangan kita suka menabur fitnah.... tetapi kenapa di kalangan masyarakat kita masih lagi suka memfitnah orang... apa faedah yang diperolehi bila fitnah orang... kekayaan, kesenangan atau kepuasan???

saya kasihankan BFF saya... satu persatu masalah yang menimpa... sabar ye geng...

dia: xxxxx, ang bz kah?
aku: awat wehh...
dia: aku tgh tension+geram+saket ati+marah
aku: sabar... kenapa??
dia: depa smua kata aku pakai bomoh duk guna2 dia... sbb tu dia syok kat aku dulu

Ya Allah, kenapa lah korang sangat keji... dulu korang kata macam2 kat dia... dia diamkan aja... sampaikan hari bersejarah dia yang dh hampir punah masa tu pon dia senyap.... jenuh aku bertanya kenapa... tapi dia tetap kata takda papa laaa... aku bahagia tengok dia bercerita pasal hal hari bersejarah dia... tapi bila dah separuh jalan kisah dia... tak penah aku dengar dia salahkan sesapa... yang dia tau hanya menangis, merintih... dan cuba mencari kekurangan apa yang ada pada diri dia...

tapi kalu dah dapat jawapan kenapa kisah dia terhenti... aku sebagai kawan pun rasa sedih... kenapa benda tu perlu terjadi??? aku tak bole reveal apa, kenapa.. tapi sebagai seorang sahabat aku rasa sangat tidak puas ati dengan alasan atau bukti yang diperolehi.... kejam dowhhhh buat anak orang macam tuuu... giler tak baekkk....

geng, aku tau ang kuat... walaupun pada zahirnya orang nampak ang lemah... (sebab appearance dia yang cikeding) jgn marah k... segala dugaan dan ujian yang menimpa ang ni adalah untuk menguji ang...

Allah s.w.t. sentiasa bersama orang-orang yang bersabar...

credit to: iluvislam.com

2 comments:

syu_hada said...

tu la pasai...sian kat kawan kita tu

nurul huda jumri said...

thx babe.. (-_-)

 
Copyright © ~~To Be Or Not To Be~~