Rindu....

Rindu??? Sapekah yang aku rindu nieh??? Si dia kah??? Sapekah yang dimaksudkan ni?? Apekah yang aku maksudkan ni??? Ermmm....

Aku rindu zaman-zaman belajar..... Tetiba je aku mengimbau kenangan lama.... Giler ahh aku nieh... Awat la dok teringat zaman-zaman belajar ni??


Adekah kerana:


1. Aku teringin nak sambung belajar?

2. Aku sudah bosan dengan tekanan dan bebanan kerja??

3. Aku rindu nak lepak-ing ngan kawan-kawan???

4. Aku rindu zaman-zaman kenakalan aku??? Notty ke?? A little bit mehh...

5. Aku nak suasana rilek-rilek zaman-zaman belajar???



Banyaknya kemungkinannya kan... Ye, jawapannya adalah semua di atas.... Rindu zaman-zaman belajar wehh... Sangat-sangat rindu...

*******************************

Patut la masa zaman belajar degree dulu ade seseorang yang aku kenal ni berkata kat aku....

"Awak, awak kena enjoy zaman study ni.. even assignment banyak mana pon... Zaman study ni la sangat HEAVEN... Dalam banyak dan bertimbun assignment pon due date kena submit adelah minggu depan... Masih ada masa nak ilex2 ngan gosip2... Tapi bila awak dah kerja nanti... Percaya lah cakap saya... Awak rasa stress sangat... Saya dah experience ni... So do enjoys your study even sometimes you felt so annoyed wif lotsa assignments... Saya yang dah kerja 2 tahun ni pon masih terasa rindu zaman belajar... So awak jangan sesekali awak kata, "Kerja BESTT, ada duit sendiri - zaman belajar stess"... Tapi pada pandangan saya, memang bekerja ni best sebab dah pegang duit sendiri... Tapi tak penah pon cukup okeii.. Sebab bila dah bekerjaya, kehendak bertambah... Itu nak beli.. Ini nak beli... Dah tu, bila diassignkan dengan kerja kena submit segera okei.. Submit segera..."

Itu adalah salah satu perbualan aku ngan seseorang itu.... Betol cakap incik itu... Kerja ke, belajar ke... dedua stress.. zaman belajar nak pulun bagi dapat A sebab nak pointer "cekang"... Stress....

Dah kerja, stress bila kerja yang bertimbun-timbun ni tak susut-susut gak... Agak melampau kan... Setiap hari ada je kerja baru kena buat... Abes bila mau berkurang.. Makin bertambah adee laa....

******************************

I miss you guys....

Primary buddies: of coz my classmate 6 Unggul batch 1995...

Secondary buddies:
1. SMKAK - amal, ahak, nusai n the rest of 1 Kenanga n 2 Hikmah mates...

2. SMB - -> kat sekolah ni aku belajar 2 bulan je... pastu pindah sekolah.. masuk teknik

3. SMTAS - geng merapu...( uded, hasz, acik, tomei, isma, kak jah, ana, afzan, adit, wawa, idah), geng hostel (murni, rohaida, azlina, zaida, aisyah, syud, arab, layern, jat) n the rest of 4 & 5 Perdagangan batch 1999/2000...

Diploma level:
Geng F7... Pelik kan.. awat la geng F7... hehehe.. sebab masa tu dok gila tengok Meteor Garden ada F4.. Geng aku ni pon gedix la nak buh nama Geng F7... Kenapa F7?? sebab kami semua bertujuh... itu yang jadi F7... IMY Guys... Banyak kenangan ngan geng nie.. Zaman ni la kenottyan aku dan geng-geng terserlah... Hehehhee... Perangai macam hantu sorang-sorang... Kehkehkeh... Tapi sori, tak leh citer... Kenangan terindah kot...

Degree level:
Rindu ngan geng pertama aku kat UiTM... Geng-geng ni masa dok HOSTEL. Geng budak-budak selain daripada x-UiTM... (Kak nyit, maadii, jeduut, mel, aku) then bertambah ngan (naney, rosey)... kemedian br geng ngan geng2 UiTM ( ilalikok, ada, shimmy, qilly, ija, mek rose, nana, ida)... Ni semua geng aku yang bukan budak Akaun... Memang daripada zaman diploma lagi, aku kurang geng ngan dak course yang sama... Ini la geng yang paling best ever zaman dgree...

Bila dah dok lua... Aku tak dok serumah ngan geng2 aku... susah kalu dok umah ngan dak laen course... so aku wat decision dok ngan geng kelas... Kelas aku majority budak2 batch lahir umo 1985... Kira dalam 12 org yang senior dalam kelas termasuk aku... Layan je geng ngan dak2 ni... happening giler walaupon ada 3 kelas... tapi ok laa... grouping pon senang... cuma aku tak suka masa presentation.. sokmo dibuli oleh mereka2 nih... haishh... tapi memory remains forever... I LOVE you guys...


*******************************

Itu semua yang aku rindu zaman-zaman belajar... Ada gak kenangan pahit tapi setelah tamat pengajian, aku buang terus dari kotak fikiran aku kenangan-kenangan yang tak best tu... Buang terus tak bermaksud aku dah melupakan... Aku mungkin dah memaafkan orang-orang yang banyak buat salah dengan aku... tetapi aku tak mudah melupakan peristiwa-peristiwa bersejarah itu...

====== The End ======




0 comments:

 
Copyright © ~~To Be Or Not To Be~~