salam aidilfitri

hehehehe... still in raya mode... moh nak citer sal raya 2010...

1st raya.
semua ahli keluarga ada... lengkap... so dh boleh potraitkan gambar family tahun ni... anak sedara yang berusia 6 bulan sgt comel berbaju raya... hahahaha... tapi kesian tengok dia.. dh la panas... parents dia merangkap adik ngan adik ipar aku bagi gak dia pakai baju raya...


tada... ni rupa dia... br 6 bulan... tp Ya rabbi... berat cm dh umo 1 tahun...


pas bermaaf-maafan kat umah... gerak ke umah tok sebelah abah... yang ada cuma tok ngan paksu... adik-beradik abah yang lain tak sampai lagik... petang2 sket kot baru sampai umah tok... kemedian kami bertolak balek kampung sebelah mak pula... even tok dah meniggal... kesemua anak arwah Hjh Mariam Zakaria berkumpul di kampung kecuali Pak Man aku... Rindu sgt kat arwah tok aku... Lepas Asar, kami ramai2 bergerak ke umah Tok Lang ngan Tok Cik... Umah adik2 arwah tok aku... Sampai umah je dlm kul 6.30 ptg terus terlelap sampai kul 8.15 malam... tak senonoh kan...

Malamnya, pak ngah n family dan paktih n family mai beraya kat umah... ( adik-beradik sebelah abah) hehehehe... biasa la, time raya2 ni la nak berkumpul adik-beradik kan.... Lepa lepak-ing kat umah aku smpi kul 11.00 malam...


2nd raya.
Raya kedua ada majlis pertunangan kazen aku... (anak pak ngah) tapi family aku tak bole g karena bertolak ke Baling... ada kenuri arwah ngan akikah (family belah mak aku) bertolak kul 10.00 pagi... suppose exit SP (utara) tetapi kerana keasyikan bersembang... terlepas exit SP (Utara)... padan muka aku ngan adik... dh kena pot-pet sedas sebab tak peka... layankan aje even tak bersalah... hahahaha...

sampai ke umah Tok Njang dalam kul 12.30 tgh hari.... then ada tazkirah sket oleh Pak Lang aku - anak Tok Chik (ustaz hadi) Dia dok cerita salah silah keluarga Tok Guru Haji Zakaria...<---- Arwah Tok Nek aku.... Pas makan2 kat umah Tok Njang terus ke umah kazen aku yang bertunang... Makannya idak laa... sebab perut dh penuh sumbat makanan kat umah Tok Njang.... Hehehehe...

Berjumpa ngan kazen2 yang br balek dari Putrajaya di rumah Pak Ngah... Sebok dok tnya sal aku.. Bila mo kawennn... Dengan senyuman yang paling manis... (ehhh, jap nak pk.... manis ke kelat ehh masa tu... aku dh tak ingat dah... tp...) aku berkata, "Find me a man that taller than or at least equally my height. Then I will be marrying that person"... Paling aku bengang depa tak caya aku tadak spesel bf... mangkuk berhayun... tembak mau??? Cess...

Malamnya free.. Lepak-ing depan TV aje...


3rd raya.
Umah aku ada wat makan2 sket... Jemput sedara-mara dan kawan2 (aku n adik2)... Alhamdulillah ramai yang datang ke teratak kami... Hehehe... Sampai tak dan nak melayan tetamu... (sori ye, kepada yang mai umah tapi tak dilayan oleh tuan rumah.. bukan pilih kasih nohhh) melayan tetamu sampai pukul 10.00 malam... kemudian kedai dah tutup... :)


4th raya.
Beraya di rumah Tok Ndak di Hutan Kampung... (makan laksa siam kuah lemak) dan malamnya beraya di rumah Mak Ndak di Kepala Batas Kedah... (makan bihun sup tulang)...


5th raya.
Beraya di rumah Mak Long (kakak mak aku)... Makan Nasi Lemak, Lauk - Sambal udang, sambal telur puyoh, ayam goreng, ikan bilis goreng, timun pahit... hahahhaa...

Kul 2.00 petang bergerak ngan mber ke umah bestfriend kami di Taman Kemudi Kuala Kedah... Makan spagetti.... aku bedal spagetti dia sket je sbb dah makan nasik lemak pg td tapi aku blasah conflakes dia byk nak mampus... hahahaha... Malu I k...

Kul 5.00 petang gerak ke rumah Cikgu Pian... (even aku tak kenal cikgu tu tapi sbb aku followers... pegi jek)...

Dlm kul 5.45 petang bertolak ke umah mber satu sekolah di Kg. Pida 3 di Tunjang Kedah.. Pengalaman yang agak menakutkan... Segerombolan lembu2 melintas di jalan kampung yang kecik... Macam dah kena serbu weh.. aku sangat takut... tapi takut2 sempat gak aku snap 3 gambar...




Pas snap 3 gambar ni... kiri kanan kereta lembu2 ni serbu... dah tadah tangan di muka dah aku masa tu.. takut2 lembu2 ni pijak kereta kawan aku.. mau kami ranap di dalam kereta... syukur semuanya selamat.... Lepak-ing umah dia smpai kul 8.00 malam... pastu terus balek umah... Giler aaa.. dah la malam.. Jalan kampung mana ada lampu... sesat gak kitorang mencari jalan pulang....


6th raya.
Lepak-ing di rumah sambil melayan cerita TV3 dan TV9... Even masih mode raya... Tapi dah malas nak keluar rumah.... Sekian.


7th raya.
Dok sebuk post xtvt raya tahun ni... Petang2 kang rasanya nk beraya umah bestfriends masa blaja kat UiTM Perlis... Tengok la cana.. Kena roger2 dulu dia... Kang dia ada hal plak...

Lupa plak... Selamat Hari Malaysia semua... Ape korang wat pada Hari Malaysia ehhh??? hehehehe...

The End...

1 comments:

nurul huda jumri said...

selamat hari raya..
maap zahir batin ye..(^_^)

 
Copyright © ~~To Be Or Not To Be~~