ya.. ya.. ya.. saya mengaku...

apekah entri aku arini kan.. ntah hapa2... mengaku apa plak dah... hehehehe....

ya... ya... ya... saya mengaku saya dah tembam kembali selepas raya...

uwaaaa.... sangat tidak suka okei... arini dah la 1st day masuk opis selepas raya...

tiba2 ada sorang staff lelaki ni bagi salam dan tegor aku...

dia: Assalamualaikum...
aku: Waalaikumussalam...
dia: Selamat Hari Raya...
aku: Selamat Hari Raya...
dia: Eh, kenapakah aku nampak ang makin tembam nieh?? Raya nie ang makan kueh banyak sangat ka weh??
aku: dengan muka yang tak bersalah...(senyum aje..) bajet paling kool la kunun... tapi dalam ati sentap hokey...

uwaaaa.... biasa la kan... lepas raya... sapa yang masa hari raya diet... tak dak kot... mesti sumer orang melantak tak hengat punya... termasuk la aku.. tp kalu dh hari2 ada open house.. ada makan2... takkan berat tak bertambah.. kompem naik laa... tapi masih tak sedar diri dan beringat.. padan muka aku...

ingatkan aku je kena tegor.. skali kawan seakuarium aku pon kena gak... hahahahaha.. dia lagik aa kesian.. ramai yang tegor dia... sampaikan dia cuak... aku boleh berlagak kool je... pastuh ada seorang staff lelaki ni kata kat kitorang...

dia: ok la tu dah tembam sket...
kami: mana bole... berat dah naik ni, payah nak turun... nak beli baju pon susah...
dia: betoi3... mcm bini aku... masuk butik kat kedah... tadak saiz.. nak beli baju kena pi SOGO ngan alamanda.. ada satu kedai ni.. jual baju triple XL...
kami: tu laa... nak kena diet nieh...
dia: tak payah laa... hangpa beli tilam nak hat tebai ka hat nipis?
kami: tebai la...
dia: owhhh, nak beli tilam mau plak beli hat tebai... awat tak beli hat nipis?
kami: mana bestt, tak empuk...
dia: haaa, dah tu tak payah nank risau tembam2 ni.. comei dah aih... org tamau aih org kuruih2 sangat...
kami: mana ada nak kuruih sangat.. cuma nak berat badan ideal ngan tinggi ja...
dia: ok la tu.. sat nak tnya, kalu org buat kenduri, beli lembu hat gemuk ka kurus?
kami: gemok la.. baru sedap...
dia: hahahaha... tau pon...

kemedian, apa yang dia dok merapu pon aku ngan mber aku dah malas nak amek port sebab otak dok berpikir sal meeting sok pagi kul 9.00 pagi berkenaan ngan persiapan tempat untuk wat Jamuan Raya Kolej... Padan la ngan muka kami, before cuti tak ingat langsung pasal persiapan khemah, meja, kerusi ngan PA System... Urghhhh, tensennn...

1st day masuk kerja dah tekanan... Ngee.... Sangat stress...

2 comments:

nurul huda jumri said...

tkdan nk pi beraya jumpak ang...

theonenonly ALoNgsHahRiL said...

tu la kan.. tak dan nak pi beraya umah ang.. takpa.. raya kan sebulan... selamat Hari Raya

 
Copyright © ~~To Be Or Not To Be~~